ATV sikkerhedsspørgsmål

Siden deres introduktion til de offentlige fire årtier siden, er alle terrængående køretøjer (ATV’er) blevet stadig mere populære. De er meget tiltalende for ryttere på grund af mængden af risikerer man føler mens ridning. Denne fare, men bør ikke tages let. ATV’er bære med dem en række sikkerhedsspørgsmål, som hver rytter skulle være bekymret over. På trods af den igangværende indsats af ATV virksomheder til at gøre køretøjerne sikrere, ulykker stadig sker på grundlag af alle for regelmæssig. 

ATV’er oprindeligt kom som både 3-hjulede og 4-hjulede. Det tog ikke lang tid, selv om, for industrien og offentligheden til at realisere risikoen for 3-wheeler. Med ingen sande tyngdepunkt var 3-wheeler en ulykke, venter på at ske. Det var almindeligt antaget, at når ATV virksomheder permanent fjernet 3-wheeler fra markedet, ulykker vil kraftigt reducere. Mens der har været et fald i antallet af dræbte og kvæstede som følge af 4-hjulet ATV’er, har nok sket, at køretøjets sikkerhed er stadig en legitim bekymring inden for industrien. For eksempel viste amerikanske Consumer Product Safety Kommissionen (CPSC), at i 2004 alene, var der en anslået 136.000 alvorlige skader i USA, var direkte relateret til ATV’er. Det foregående år, så 2003, 740 mennesker mister livet som følge af ATV ulykker.

Det bekymrende aspekt af dette temmelig høj antallet af dræbte og kvæstede tilskrives ATV’er er, at industrien og CPSC seneste enige om en række handlingsplaner, der er designet til at forbedre ATV sikkerhed. Disse handlingsplaner udgør en aftale mellem ATV industri og CPSC at slå ned på flere spørgsmål, der påvirker sikkerhedsniveauet for ATV’er. Nogle af de ting, der nu kræves af virksomheder, der sælger ATV’er er mærkning og sikker markedsføring af ATV’er. Derudover CPSC har fået mere sige om, hvad alderen kan ride visse typer af ATV’er. Problemet er imidlertid, at et stort antal virksomheder, der fremstiller og distribuerer ATV’er er baseret i Asien, og Italien. På grund af deres internationale status, er de ikke forpligtet til at overholde lovene i CPSC. Med andre ord, er mange af de virksomheder, der foretager ATV’er undtaget enhver forglemmelse af den amerikanske regering. 

På grund af CPSCS evne til at styre de sikkerhedsretningslinjer om ATV-industrien, er fokus nu flyttet til statskontrol over en alder af ryttere. Mange stater har for nylig vedtaget lovgivning, der specifikt regulerer brugen af ATV’er på statsejede arealer. Nogle af de faktorer, der beskæftiger sig med er i alderen mellem ryttere og type motorer de bruger. Flere stater mandat, at brug af maskiner større end 90cc af ryttere under 16 år er strengt forbudt.  

Dem, der kritiserer disse tæppe politikker vedrørende riders’ aldre hævder, at disse regler ikke tilstrækkeligt ind på spørgsmålet. For eksempel, hævder kritikere, at mange tidlige teen hanner er større og nogle gange stærkere end fuldt udvokset voksne hunner. For at beskytte sig mod denne linje af tænkning, nogle stater simpelthen forbyde enhver mindreårige, (dem under 16 år) fra kørsel ATV’er. Fortalere for ATV’er, hævder imidlertid, at uddannelse ryttere i en tidligere alder kun står til at forbedre sikkerheden. De hævder, at børn udsættes for ATV’er i en tidlig alder gradvist vil vinde den ekspertise, der er nødvendige for at være sikker førere af ATV’er, når de når voksenalderen.

I 1988, blev All – terrain Vehicle Safety Institute (ASI) dannet. Denne organisation har til formål at løse ATV sikkerhedsspørgsmål ved at tilbyde undervisning og uddannelse til ATV ryttere. De fleste stater kræver nu, at nye brugere af ATV’er undergår denne type uddannelse. Dette er en mere i en serie af forsøg fra industrien og CPSC at forbedre sikkerheden af ATV’er. Behovet for at give instruktion i ATV ridning og kørsel stigninger som sportens popularitet fortsætter med at vokse. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *