Hvad gør min konkurrent?

Du vil ikke vinde hvert stykke arbejde du pitche til; Det er bare ikke muligt… og meget tid du mister en kontrakt, det kommer til en konkurrent. Dog kan du hjælpe forhindre dette i at ske ved at analysere konkurrencen.

Hvorfor analyserer konkurrence? Hvordan hjælper det? Det gør det muligt for dig at forstå, hvorfor din konkurrent lignede en mere passende pasform for dit perspektiv klienter brug samt hvad de gør at du ikke er. For at få kontrakter, skal du forstå, hvordan du taber dem.

Du skal vurdere deres styrker og svagheder. Hvordan er de bedre end dig? Har mere erfaring? Har de eksisterende relationer med klienten? Finde præcis ud af deres styrker og derefter gøre to ting.

Først og fremmest finde ud af at gøre deres styrke til en svaghed – finde en måde at vride et positivt aspekt i en negativ. For eksempel, er de en ældre selskab med mere erfaring? Derefter fremhæve at du er mere kreative, free-tænkning og adaptive.

Hvordan planlægger de at slå du og andre konkurrenter? Ghost deres styrker i din forslag og prøve og nedtone deres betydning for klienten, i stedet at understrege betydningen af dine unikke salgsargumenter. Hvis din konkurrent er svag understrege, hvad du kan gøre i disse områder. Sørg for, du forklare, hvordan du udmærke sig over hvad der normalt forventes.

Internettet gør gøre konkurrent forskning bemærkelsesværdigt nemt. Du kan gennemse et corporate website, eller hvis du bruger en outsourcing site, kan du muligvis se tidligere kontrakt historie. Hvis de gør enhver form for reklame, kan vejr offline eller på, du gennemgå og forskning marketingoplysninger de bruger. Det er ikke svært at finde ud af noget om hvordan de positionere sig, nogen legitim forretning vil gøre nogle form for selvstændige forfremmelse, som du kan finde. Denne viden er uvurderlige til at hjælpe dig vokse og opnå bedre kontrakter.

Med Lær at skrive forslag () tilbuddet forvaltnings Toolkit finder du konkurrent evaluering Matrix til at udføre og dokumentere din konkurrencemæssige analyse som en del af dit bud forberedelse.

En anden god idé er at få feedback fra tidligere muligheder du har mistet. Ganske ofte vil virksomheder være mere end glade for at diskutere, hvorfor du i sidste ende tabte. Disse muligheder er en af de bedste måder at forstå hvilken tilbudsgiver kunne lide i vindere bud og svagheder i din.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *